Beleid

Het beleid van Jan Vink Stichting

Het doel van het beleid van de Jan Vink Stichting is om een stabiele en bij voorkeur groeiende geldstroom te genereren. De voornaamste inkomstenbronnen zijn onze kringloopwinkel in Sint-Michielsgestel, trouwe donateurs en project-specifieke sponsoren. Sinds 2012 zijn we BTW-plichtig over de verkoop in de kringloopwinkel.

De stichting zet elk jaar een of twee projecten op in het Indonesische platteland. Deze projecten zijn bedoeld om de lokale leefomstandigheden te verbeteren, vooral omdat zowel de bewoners als de lokale overheid over beperkte middelen beschikken.

We werken samen met twee lokale partners in Indonesië. Zij kennen de plaatselijke noden en dragen oplossingen aan. Door strakke coördinatie en controle blijven de projecten binnen budget en worden ze op tijd uitgevoerd.

Naast onze focus op Indonesië steunen we ook lokale initiatieven in Nederland, zoals de Voedselbank in onze eigen gemeente.