2013 - Playen 2

In 2013 is in Playen bij het bestaande weeshuis (zie 2012) een slaapaccommodatie (nieuwbouw en aanpassing bestaand gebouw) met ca 20 slaapplaatsen en 2 sanitaire ruimten gebouwd voor de inwonende meisjes. De meisjes slapen nu in de hal van het hoofdgebouw dat eigenlijk bedoeld is als aula.
Naast de staf, een echtpaar dat dagelijks voor de kinderen zorgt en een psycholoog die aan het weeshuis is verbonden, zijn er vier tot zes vrijwilligers actief in het tehuis. De kinderen krijgen naast het normale onderwijs de mogelijkheid om een vak te leren (zoals naaister en kapster).

2013 - Playen - slaapgebouw bij bestaand weeshuis

2012 - GENDINGAN

In 2012 is in Gendingan (aan de rand van Yogyakarta) een 3-klassige kleuterschool gebouwd voor kinderen in de leeftijd van 3-6 jaar, met een leraarskamer en sanitaire voorziening. Voor hen is geen enkele voorziening op het vlak van speel- en kleuteronderwijs.
Eén van de inwoners van het dorp, een leraar, heeft met enkele medestanders in 2010 een stichting opgericht voor kleuteronderwijs en heeft een gedeelte van zijn huis beschikbaar gesteld voor de schoolactiviteiten. Door de lokale overheid is een stuk grond beschikbaar gesteld voor de bouw van een kleuterschool.

2012 - Gendingan - kleuterschool

2012 - Playen 1

In 2012 is bij een bestaand weeshuis in Playen, een klein dorpje in het district Gunung Kidul, een apart gebouw neergezet met drie kamers. De drie kamers kunnen gebruikt worden als winkeltje (warung) en als lesruimte voor de kapster opleiding en als (naai-)atelier. De weesmeisjes (in de leeftijd van 12 tot 18 jaar) bewerken zelf een groentetuin en beheren kippen en ander pluimvee. Daarnaast maken ze kleding met eigen naaimachines. Deze artikelen worden in de warung verkocht aan mensen uit de omgeving.

2012 - Playen opleidingsruimte bij weeshuis

2011 - Patuk 2

In 2011 is in Patuk, naast de school voor gehandicapte kinderen (2008), een apart slaaphuis gebouwd, waarin een aantal kinderen kunnen overnachten, die door de week geen vervoer hebben van en naar de school.
Het gaat om de uitbreiding van het bestaande schoolgebouw met slaapaccommodatie (nieuwbouw 2008) met een apart slaapgebouw. In het bestaande (slaap)gebouwtje wordt een bijeenkomstruimte  gerealiseerd en wordt de keuken verplaatst.

2011 - Patuk slaapaccommodatie