2016 - Renovatie kindertehuis Pangandaran

Jan Vink Stichting werkt samen met de Nederlandse Stichting Meraih Bintang (Rijzende Ster) op Java in de regio Pangandaran, zo'n 200 km ten westen van Yogyakarta. In 2015 is de aankoop van grond en een huis medegefinancierd. Ook met een bijdrage van Jan Vink Stichting is in februari 2016 gestart met de renovatie en uitbreiding van dit tehuis voor jongens en meisjes.
Het project wordt uitgevoerd onder verantwoordelijkheid van stichting Meraih Bintang.
Zie ook ARCHIEF.

februari 2016 - te renoveren woning

2016 - Panggang 3 - tweede slaaphuis

Door het succes van de nieuwe school voor gehandicapte kinderen met een apart slaaphuis  in Panggang (gebouwd in 2015) is er een grote behoefte aan een tweede slaaphuis, zodat de jongens en meisjes in hun eigen huis kunnen overnachten.Het tweede slaaphuis omvat eveneens 4 slaapkamers met (aangepaste) sanitaire voorzieningen. Het slaaphuis is gebouwd op grond die door de lokale overheid beschikbaar is gesteld, direct achter het nieuwe schoolgebouw.

Na schooltijd is er permanent toezicht op de veiligheid van de kinderen die overnachten.
Zie ook ARCHIEF

augustus 2016 - Tweede slaaphuis Panggang

2016 - Kleuterschool Gambiran

In Indonesië geldt een leerplicht voor kinderen vanaf 6 jaar. Tot die tijd blijven de jongere kinderen meestal thuis of worden opgevangen in een provisorisch klasje vaak bij een onderwijzer thuis. Dat is hier in Gambiran ook het geval.

Het nieuwe project betreft de nieuwbouw van de kleuterschool met drie klaslokalen, een kamer voor de leerkrachten en een ruimte voor de ouders. De kinderen zijn in de leeftijd van 2 tot 6 jaar. Gambiran ligt in Wonosari, een landelijk woongebied aan de oostkant van de stad Yogyakarta.
Zie ook ARCHIEF.

maart 2016 - Kleuterschool Gambiran