2015 - regio Pangandaran

Jan Vink Stichting gaat samenwerken met de Nederlandse Stichting Meraih Bintang (Rijzende Ster) op Java in de regio Pangandaran, zo'n 200 km ten westen van Yogyakarta.

Er is grond gekocht met een huis erop. Dit huis wordt gerenoveerd en uitgebreid en wordt dan gebruikt als Tehuis voor jongens en meisjes, zonder woon- en verblijfplaats, een Rumah bina budi.

Bezoek de website en klik hier
Zie ARCHIEF voor de voortgang van het project.

Yogyakarta-Pangandara

2015 - Tepus 2

In de tweede helft van 2015 wordt de slaap accommodatie gebouwd in Tepus op 2 uur rijden oostelijk van Yogyakarta. Na schooltijd is er permanent toezicht op de veiligheid van de kinderen (jongens en meisjes) die overnachten. De stichting die de school beheert is dat ook voor het slaaphuis. De noodzaak van een slaaphuis is gelegen in de uitstraling die de nieuwe school heeft op ouders die verder weg wonen van de school. Voor meer foto's klik hier
Zie ook ARCHIEF.